KVKK’den ‘kişisel verilerinin çalındığı’ iddiasına ilişkin açıklama

Kişisel Verileri Koruma Kurumu (KVKK), ferdî dataların çalınmasına ait argümanlar hakkında yeni bir açıklama yaptı.

Açıklamada 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında ferdî bilgilerin hukuka uygun olarak işlenip işlenmediği ve data güvenliğine ait düzenleyici süreç yapmanın KVKK’nin yetkileri ortasında olduğu hatırlatıldı.

İşlenen şahsî dataların yasal olmayan yollarla öbürleri tarafından elde edilmesi halinde, bilgi sorumlusunun bu durumu en kısa müddette ilgilisine ve KVKK’ye bildirmesinin ilgili kanunda karar altına alındığı vurgulanan kararda, ihlal bildirimi sonrası kurumun resen inceleme yaptığı ve gerekmesi halinde bu durumu ilan edebileceği belirtildi.

‘İNTİKAL ETMİŞ RASTGELE BİR DATA İHLALİ BİLDİRİMİ BULUNMAMAKTADIR’

“Vatandaşların şahsî datalarının çalındığı” argümanına ait KVKK’ye intikal eden bir ihlal bildiriminin bulunmadığına işaret edilen açıklamada, şu tabirler yer aldı:

“Muhtelif haber kanallarında ve toplumsal medya platformlarında 108 milyon vatandaşımızın datalarının çalındığına ait haberler yer almakta olup kurumumuza mevzuya ait olarak intikal etmiş rastgele bir bilgi ihlali bildirimi bulunmamaktadır. Medyada daha evvel de misal haberlerin yer almış olması sebebiyle bilhassa pandemi sürecinde meydana geldiği argüman edilen bilgi ihlali haberleri ile ilgili halihazırda KVKK tarafından alınmış resen inceleme kararı bulunmakta olup, ilgili kamu kurumları ile koordineli bir biçimde çalışmalara devam edilmektedir.”

(HABER MERKEZİ)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir